Tırmanış Günlüğü
7 Nisan 2006 PDF Yazdır E-Posta
Cuma, 07 Nisan 2006
Everest Ana Kampı
ImageAna kampta ikinci günümüzü geçirdik. Her kafamızı kaldırdığımızda karşımızda koca Çomolungma duruyor artık. Bugün uzun zamandır alışık olmadığımız kadar boş bir günümüzdü. Ana kampta vakit geçirip, Everest’i seyrettik bol bol. Akşam üstü Türkiye ile görüntülü canlı yayın bağlantısı yaptık, tabi Türkiye’de öğlen saatlerine denk geliyordu. Bizler için bu tür her etkinlik büyük heyecan oluyor. Bağlantı için teknik hazırlıklar sürerken bir yandan da herkes üzerine başına çeki düzen vermeye, olabildiğince güzel görünmek için hazırlanmaya başlıyor. Türkiye ile kurabildiğimiz her tür iletişim bizler için çok değerli.

ImageCanlı bağlantılar dışında bizim için ana motivasyon kaynağı web sitemize gelen mesajlar.Her gün yeni gelen mesajları okuyup, yorumlar yapıyoruz. Hem moralimiz yükseliyor hem de sorumluluğumuz artıyor. Çok dikkatli, düzenli ve sistemli olmaya devam etmeliyiz. Çünkü gerçekten bu tırmanış gerçekten bir Türkiye tırmanışı haline geldi, çok büyük bir takımız...

Fotoğraf Galerisi :: 7 Nisan 2006
6 Nisan 2006 PDF Yazdır E-Posta
Cuma, 07 Nisan 2006
Everest Ana kampı
ImageEverest’in eteğine geldik. Tingri’den yola çıkıp, dört beş saat boyunca olağandışı bir coğrafyada ilerledik. Çöl desek çöl değil, dağ desek dağ değil, ova desek ova değil. Hem yüksek,  hem ıssız, aralarda donmuş derelerden geçtiğimiz, zamanın durduğu bir yolculuk yaptık. Bindiğimiz arazi araçları zaman zaman buz üzerinde zaman zaman kayalık arazide bazen de suların içinden ilerlediler. Yolun büyük kısmında Everest tüm görkemiyle karşımızdaydı. 5100 metrede dünyanın en yüksek manastırı olan Rongbuk Manastırı’nı gördük. Çok sürmedi hemen ardından çadırdan dükkanların, otellerin dizili olduğu bir çeşit göçebe pazarından geçtik. Biraz ilerisinde de ana kamp mekanı göründü.

ImageEverest’in Kuzey yüzünün hemen eteğinde, ancak yine de yüksek yamaçlarına yeterince uzak bir mekan ana kamp. Bizden önce buraya ulaşmış olan şerpa takımımızın kurduğu “2006 Turkish Everest Expedition” kamp alanına geldik. Ana kampımız, büyükçe bir mutfak çadırı, yemek çadırımız, ofis çadırımız, şerpaların ve bizlerin kaldığı küçük çadırlardan oluşuyor. İlk izlenim olarak hepimiz hayatımızdan memnunuz. Bir kaç gün için buradayız, yerleşip ana kampı daha da “bizim“ yapmaya çalışacağız.

Fotoğraf Galerisi :: 6 Nisan 2006
5 Nisan 2006 PDF Yazdır E-Posta
Çarşamba, 05 Nisan 2006
Tingri
Image4300 metrede tüm ekip oldukça sorunsuz geçirdik geceyi. Ufak tefek boğaz ağrıları, burun akıntısı dışında kimsede ciddi bir sorun yok. Yükseklik arttıkça her an her birimizin genel durumuna dikkat etmeye başladık. İştah durumları, su vb.sıvı alımları, uyku düzeni, hepsi denetim altında! Yeni bir yüksekliğe ulaştığımızda ilk sekiz saat uyumadan olabildiğince aktif geçirmeye çalışıyoruz zamanı. Aynı yükseklikte geçirdiğimiz ikinci günde ise bu kez daha yüksek bir noktaya yürüyüş yapıp iniyoruz.

Bugün de Tingri’deki ikinci günümüz idi, biz de kasabaya yakın bir yükseltiye tırmandık. Buraların coğrafyası çok ilginç, her yer toz toprak, ne bitki ne de ağaç var ortalarda. Bu kocaman toz toprak platosunun çevresinde 5000 metre civarında tepeler var, en uzaklarda ise, malumunuz görkemli Everest ve yüksek komşuları.
Biz bugün 5000 metre civarındaki bir tepeye tırmandık, 4700 metre seviyelerinde de bolca vakit geçirdik. Yarın ulaşacağımız ana kamp yüksekliğine uyum açısından çok iyi bir çalışma oldu. Ancak esas, bizi Everest’te bekleyen bir başka şeyle de erken bir buluşma yaşadık: Rüzgar! Öğlen saatlerinde başlayıp tüm gün hiç durmayan rüzgar bizimleydi sürekli. Uğultusu kulaklarımızı, şiddeti vücutlarımızı dövdü durdu. Ta uzaklarda Everest’te de durum pek de farklı görünmüyordu, rüzgar Çomolungma’nın da saçlarını dağıttı tüm gün...

Fotoğraf Galerisi :: 5 Nisan 2006
4 Nisan 2006 PDF Yazdır E-Posta
Salı, 04 Nisan 2006
Tingri
Bugün Everest’i gördük! Nyalam’dan Tingri’ye giden yol 4200 metre seviyesinde ilerliyor. Yol üzerinde bir de 5100 metrelik bir geçit var. Bu geçide geldiğimizde önce “Şişapangma”yı gördük uzaktan. Sonrasında kurak, tozlu ve yüksek yola devam ederken birden uzaklarda karşımızda belirdiler. Ortak bir dil ile anlaşamadığımız şoförümüze  işaretle gösterip sorduk. Kafasını sallayıp önce sağdaki dağı gösterdi “Ço Yu” sonra soldakine uzattı elini: “Çomolungma”.  Everest henüz çok uzaklarda da olsa oldukça heybetli ve güzel gözüküyor. O bizleri görebildi mi bilinmez ama biz onun bu halini hafızalarımıza yazıp, fotoğrafını çektik.

Dört beş saatlik yolculuğumuzdan sonra 4300 metredeki Tingri’ye ulaştık. Buradaki otelimiz biraz daha farklı. 8 kişi, genişçe bir köy odasına benzeyen yerde kalıyor. Kızlar da hepsi ayrı girişe sahip küçük bir motel odasındalar. Odalar biraz fazlaca bakımsız ve pis, ama olsun biz bugün Everest’i gördük değil mi ya!

Fotoğraf Galerisi :: 4 Nisan 2006
3 Nisan 2006 PDF Yazdır E-Posta
Pazartesi, 03 Nisan 2006
Nyalam
ImageSonunda dağcılığa benzer işler yapmaya başladık! Bugün yüksekliğe uyum için yararlı olacak kısa bir yürüyüş yaptık. Nyalam’ın hemen yanında yükselen 4400 metrelik “Nyalam Ri” yani “Nyalam Dağı”na tırmandık. Burada hava ancak sabah 08.00’de aydınlanıyor. Böyle olunca tırmanış planımız alışık olduğumuzdan biraz farklı saatlerde gerçekleşti. Başlangıçta oldukça serin bir havada başladık, sonrasında güneşli ve güzel bir havada yükseldik. Dawa Şerpa da bizimle tırmandı ve ilginç hikayeleriyle günü renklendirdi. Tibet ve Nepal insanlarının değişik gelenekleri bir kez daha şaşkınlıklara düşürdü hepimizi.Buraların insanları yaşama ve ölüme bizlerden çok daha farklı bakıyorlar. Hem çok sade, somut, fazla gerçekçi hem de bir o kadar soyut, ruhsal ve bireysel...

ImageBugün ayrıca tırmanışımızın yepyeni ve hoş bir boyutunun daha olduğunu öğrendik. Tibet takvimine göre her yıl bir hayvan tarafından belirlenirmiş, hayvanın özelliklerine göre o yılın gidişatı belli olurmuş. 2006 “köpek” yılı imiş, olumlu ve şanslı bir yıl geçeceğini düşünüyor Şerpalar. Petrol Ofisi amblemindeki ağzından alev çıkan köpek kafası figürünü de bu iyi şansın bir göstergesi olarak kabul ediyorlar. Bu yıl PO çıkartmaları ile tüm Tibet’te kutsal sayılacağız anlaşılan!