Tırmanış Günlüğü
11 Mayıs 2006 PDF Yazdır E-Posta
Perşembe, 11 Mayıs 2006
11 Mayıs, saat 10:00
ImageSaat, Nepal saatine göre  10.00, bir az sonra yola çıkıyoruz. Bu kez zirveye gidiyoruz. Çomolungma ile tanışabilmek için önümüzde zorlu bir kaç gün var. Zamanı geldi, hazırız, gerisi onun misafirperverliğine kaldı. Biz tırmanan on kişiyiz ama, her an yanımızda binlerce yürek attığını biliyoruz. Görüşmek üzere, hoşçakalın...

11 Mayıs, saat 17:00
Bugün, dostları zirve tırmanışına yolladım. Onlardan daha heyecanlı idim. Çomolungma’nın dostlarımızı kabul etmesini diliyorum. Sizlerden de bu 3 günlük zirve yolunda pozitif enerjinizi onlar ile paylaşmanızı rica edeceğim. Bu geceyi 7100 metredeki kamplarında geçirecekler. Bir saat önce yaptığım telsiz görüşmesinde ise Kamp 1’e vardıklarını öğrendim. Yarın sabah saat 8:00’de Kamp 2’ye hareket edecekler ve geceyi Kamp 2’de 7800-7900 metre dolaylarında geçirecekler.
Hakan Kocakulak

Not: Sayın Fikret Ünlü’nün duyarlı iletisi üzerine; “dağcı” büyüğümüz Sayın Erdal İnönü’ye hastalığıyla mücadelesinde gücüne gücümüzü, kararlılığına kararlılığımızı katmak isteriz.

İLGİLİ BAĞLANTILAR
Fotoğraf Galerisi :: 11 Mayıs 2006
10 Mayıs 2006 PDF Yazdır E-Posta
Çarşamba, 10 Mayıs 2006
İleri ana kamp
ImageŞubat ayının sonlarıydı, Petrol Ofisinin kurumsal ilişkiler yöneticisi dostumuz Ebru, bizi Jan Nahum ile tanıştırmıştı. Everest projemizi anlattık kendisine, hemen ardından gelişen sohbette ise şaşkınlığımız giderek artıyordu. Jan Nahum’un dağcılığa ilgisi, Everest tırmanışları hakkındaki bilgisi ve hepsinden önemlisi projemize karşı en az bizler kadar heyecanla yaklaşması çok etkilemişti bizleri. Çok kısa sürede uyumlu ve hızlı bir çalışmayla büyük bir takım oluverdik. Petrol ofisi ile ortak söylem oluşturmakta hiç zorlanmadık ve bir hedefler listesi oluşturduk Everest tırmanışı için. Şimdi, 10 Mayıs 2006’da, 6400 metrede dönüp baktığımızda bu başarı hedeflerinin büyük kısmını gerçekleştirdiğimizi görüyoruz.

Demiştik ki;
Dünyanın en yüksek noktasına Türkiye’den bir takımın yola çıkması bir başarıdır. 27 Mart’ta tüm telaşlı hazırlıkları tamamlayıp, 10 kişilik tırmanış takımı, 1 kamp müdürü ve 1 belgesel sorumlusu ile İstanbul’dan yola çıkmayı başardık.

Everest ana kamplarında yüzyılı aşkın süredir ülke adıyla anılan ekspedisyonlar uluslararası alanda büyük prestij anlamına gelir. Biz Nisan ayından beri, ana kamp ve ileri ana kamptaki varlığımızla, kurduğumuz ilişkilerle hem dostlar edindik, hem de sözü dinlenir, planları izlenir bir takım olmayı başardık. Türkiye Everest takımının adını onlarca başka takım içerisinde ön plana çıkardık.

Dünyanın en yüksek dağına tırmanmak, hem fiziksel hem de zihinsel performans ister. Biz takım olarak geldik, ekip tırmanışı yapacağız ve sonuç ne olursa olsun takım olarak geri döneceğiz demiştik. Bu güne kadar bu yaklaşımımızdan hiç taviz vermeden ilerledik. Çevremizdeki diğer tırmanıcıların ve Şerpaların gözünde güçlü ve birbirine bağlı Türk ekibi olmayı başardık.

Bunların ötesinde demiştik ki; hedeflerimizde öncelik, güvenli bir biçimde takımdan en az bir kişinin zirveye ulaşmasıdır, sonrasında zirveye en az bir kadın tırmanıcının ulaşmasıdır ve son olarak ekipten en az bir kişinin oksijen desteği olmadan zirveye ulaşmasıdır.

Ne dersiniz çoğu gitmiş azı kalmış değil mi?

9 Mayıs 2006 PDF Yazdır E-Posta
Salı, 09 Mayıs 2006
İleri ana kamp
Imageİki gün önce 6400’e döndük. Bu kez tırmanışın zorluğunu hemen tüm yönleriyle görmüş olduk. 7000 metre kampı ile bir sonraki kamp olan 7900 metre kampı arası gerçekten yıpratıcı bir tırmanış gerektiriyor. Uzun ve dik kar kulvarı, her adımda daha da azalan oksijen yoğunluğu ile insanı zorluyor. Kısacası bir kez daha dünyanın en yükseğine tırmanıyor olduğumuzu iyice anladık. Ekipten üç kişi 7900 kampına ulaştı, onun dışında geri kalanların çoğu da 7500 civarına ulaşmış oldu. Tırmanışı tamamladıktan sonra 7000 metreye geri dönüp, bir gece daha yatıp ertesi gün ileri ana kampa indik.

ImageÖnümüzdeki günleri dinlenerek ve hava durumunu gözleyerek geçireceğiz. Bizler ve hava hazır olduğunda, artık zirve denemesi için koşullar tamamlanmış olacak. Rota ve yüksek kamp yerleri şu an için hazır durumda. Yani sabit hatlar zirveye kadar ulaşmış, kamp yerlerine çadırlar bırakılmış, oksijen tüpleri 8300 metreye biriktirilmiş durumda. Planımız kısaca şöyle. Ekip ve hava hazır olduğunda önce 7000 metre Kuzey boynuna ulaşmak, ertesi gün 7900 metre kampına çıkmak. Sonraki gün 8300 metreye ulaşmak. Bu aşamadan sonra oksijen desteğine ihtiyaç duyacağımızı tahmin ediyoruz. Bu yüzden 8300 metre kampında geçireceğimiz saatlerden itibaren destek oksijen kullanmaya başlayacağız. Ekipten oksijen desteği olmadan tırmanışı deneyecek olanlar da bu aşamada belli olacak. Daha önce de defalarca tekrarladığımız gibi, bu kararda temel önceliğimiz ekibin tümünün güvenliği. Eğer oksijen desteksiz tırmanma kararı ekibin geri kalanının tırmanışını riske sokacak bir hal alırsa, önceliğimiz güvenli bir şekilde zirvenin gerçekleştirilmesi olacak. 8300 metrede bir kaç saat geçirdikten sonra, gece yarısı zirveye doğru yola çıkacağız.

Gerçekten zorlu bir kaç gün anlamına geliyor tüm bunlar. Çok iyi dinlenmeli, çok iyi beslenmeli, zihinsel olarak çok iyi yoğunlaşmalıyız. Beslenme kısmına bugün Çinli ekipten destek aldık bile, öğlen yemeğine Çin kampına davetliydik, güzelce sohbet edip Çin yemekleri yedik. Dinlenme kısmını da çadırlarımızda hallediyoruz. Esas önemli kısıma, yani zihinsel hazırlığa gelince işte o noktada sizlerin de desteğine gereksinimimiz olacak...

8 Mayıs 2006 PDF Yazdır E-Posta
Pazartesi, 08 Mayıs 2006
İleri Ana Kamp;
Ekip bugün İleri Ana Kamp’a ulaştı. Herkes çok iyi. Onları Mustafa (Temiztaş) ile beraber kamerayla karşıladık. Düşüncelerini aldık. Daha sonra hep beraber yemek çadırına geçip yemek ve sonrasında memleketten getirdiğimiz kuruyemişleri yedik. Çin ekibinden arkadaşlar aramızda idi, karşılıklı çekirdek çitledik. Ne kadar özlemişiz çekirdek çitlemeyi...

7 Mayıs 2006 PDF Yazdır E-Posta
Pazar, 07 Mayıs 2006
İleri Ana Kamp;
ImageEkip 6 Mayıs günü Kuzey Boyunu’na hareket etti ve geceyi orada geçirdi. Yanlarında bir miktar Oksijen tüpü de taşıdıkları için çantaları gayet ağırdı. Bugün, 7 Mayıs günü Kamp 2’ye hareket eden ekip buraya ulaştıktan sonra tekrar Kuzey Boyunu’na gecelemek için geri döndü. 8 Mayıs günü ise İleri Ana Kampa geri dönecekler. Sürekli telsiz bağlantısı halindeyiz ve herkesin sağlık durumu çok iyi.