Tırmanış Günlüğü
22 Mayıs 2006 PDF Yazdır E-Posta
Pazartesi, 22 Mayıs 2006
İleri Ana Kamp
Ekip bugün sabah 10:00 gibi Kamp 2’ye hareket etti. Biraz önce saat 18:00 dolaylarında telsiz görüşmesi gerçekleştirdik. Sesleri gayet gür ve güçlü geliyordu telsizden. Tüm ekip olarak Kamp 2’ye varmışlar. Yarın için dinleniyorlar çünkü yarın uzun bir gün olacak. Önce Kamp 3’e gidecekler 8300 metreye, akşamında da zirve tırmanışına başlayacaklar.

Dün iki şerpamız ekip ile gitmişti bugün diğer iki şerpamızı daha yolladık. Önden giden ekip yukarıdaki oksijen tüplerimizi kontrol etti. Tabii ki bir kısmı çalınmıştı. Biz de sabahleyin kampları dolaşıp oksijen tüpü satın aldık ve bugün giden şerpalarla yolladık.

Etkinliğin sonlarına doğru artık yemeklerin cılkı çıkmış durumda. Fakat öğlen yemeğinde, Elif Türkiye’den getirdiğimiz kavurma ile bizlere kavurmalı yumurta yaptırdı. Resmen tabağı yedik sonunda. Türkiye’nin yemekleri artık gözümüzde tütüyor. Bütün muhabbetler eninde sonunda, yemek hikayeleri ve yemek tarifleri ile bitiyor.

Hakan Kocakulak

21 Mayıs 2006 PDF Yazdır E-Posta
Pazar, 21 Mayıs 2006
İleri Ana Kamp
ImageSerhan, Burçak, Meltem, Suna, Mustafa ve Bora’dan oluşan 6 kişilik ekibimiz, bu sabah ikinci ve son deneme için Kuzey Boynu’na hareket etti. Soner, Elif, Mustafa (Temiztaş) ve ben arkadaşlarımızı kucaklayıp, uğurladık. Akşam üzeri yaptığımız telsiz görüşmesi sonrasında kampa  vardıklarını öğrendik. Şu an kampta dinleniyorlar ve yarın için hazırlık yapıyorlar. Yarın sabah saat 8:00’de Kamp 2’ye 7800 metreye hareket edecekler.

Hakan Kocakulak

20 Mayıs 2006 PDF Yazdır E-Posta
Cumartesi, 20 Mayıs 2006
İleri ana kamp
ImageBugün biraraya geldik sonunda! Meltem Mustafa Suna ileri ana kampa ulaştılar. Son bir kaç gündür dinlenebildiğimiz kadar dinlendik, yedik, yattık. Yarın ikinci deneme için yola çıkıyoruz. Serhan, Bora, Burçak, Meltem, Suna, Mustafa. Dört tane de Şerpa gelecek bizimle; Lakpha, Lama, Lakpha ve Dawa. Çeşitli kaynaklardan derlediğimiz hava tahminlerini biraraya getirince 24 Mayıs günü zirve denemesi için en uygun gün olarak belirdi. Hava tahminlerinde, en güvenilir kaynaklar bizim kendi kaynaklarımız, öyle ki diğer ekipler de son kontrol için mutlaka bizim tahminleri kullanıyorlar. Hava tahminleri bize Türkiye’den internet aracılığıyla günlük olarak, son derece ayrıntılı ulaşıyor. Bizim için son derece kritik bu bilgiler, sevgili Dr. Öznur Oğuz Kuntasal aracılığıyla, hocamız Prof. Gürdal Tuncel ve Meteoroloji Genel Md. Sayısal Tahmin Müdürü Fatih Büyükkasabbaşı sayesinde buraya kadar ulaşıyor. Ayrıca Prof. Ahmet Cemal Saydam da arada değerli yorumlarını bizlerle paylaşıyor. Tırmanışımız açısından en önemli planlama kriterlerini bize sağlayanlara bir kez daha çok teşekkür ederiz.

Son denememizin yaklaşık dört beş gün sürmesini bekliyoruz. Bu kez bazı açılardan daha avantajlıyız, ara kamplarımız hazır durumda ve yolu biliyoruz!!
Hepimize bir kez daha kolay gelsin!

19 Mayıs 2006 PDF Yazdır E-Posta
Cuma, 19 Mayıs 2006
İleri Ana Kamp
ImageBuraya gelirken yüksek irtifa dağcılığının ana kamp yaşantısının zor ilişkilerinden çokça bahsetmiştik. Uluslararası, kamplararası irili ufaklı çekişmelerden söz etmiştik. Tüm bu söylediklerimize inat gibi, bu etkinlikte ise mükemmel dostluklar kurduk! Şaşırtıcı insanlarla karşılaştık. ‘Biz gibi’ bulduğumuz dostlar edindik. Sormadan bilgi veren, istemeden paylaşan, Brezilyalı, Norveçli, İsveçli can dostlarımız oldu. Kimisi ile çok kısa sürede ana kampta yediğimiz ayrı gitmez bir ilişki paylaştık. Onları çok sevdik, çok yakınlaştık.

Dün İsveç’ten Tomas’ımızı zirveden dönerken talihsiz bir kazada kaybettik.

Ve bugün artık nerede ise bizim ekipten olan Brezilyalı Vitor’umuzun 8600 de hastalandığını ve 8300 e indirildiği sırada hayatını kaybettiğini öğrendik.

Burası çok farklı bir dağ, çok farklı bir yer. Buralara tek başına tahammül edenlere helal olsun.

İyi ki biraradayız.

Mustafa, Suna ve Meltem Ana Kamptan yola çıktılar bugün arakampta kalacaklar ve yarın yanımızda olacaklar. Yeniden kalabalık olacağız. Çok güzel olacak. Serkan aşağıda Vitor’un arkadaşı Rodrigo ile olacak Rodrigo’nun planına göre belki yukarıya gelmesine eşlik edecek. Anakamp’tan çok güzel bir olanak yakaladık ve tek etapta Kathmandu’ya giden ender araçlardan birinde bir kişilik yer bulduk. Bu nedenle Haldun’u Serkan’dan ayırıp yaklaşan dönüş ile ilgili işlemleri halletmesi icin Kathmandu’ya yolladık.

Yarın, ikinci zirve denemesinin tarihini netlestirmeyi umuyoruz. Bunun için tüm hava durumu kanallarımızı seferber ettik. Burçak, Meltem, Suna, Mustafa, Bora ve Serhan’ın ikna edebildiğimiz 3 Sherpa ile birlikte yola çıkacakları tarih umarız yarın belli olacak.

18 Mayıs 2006 PDF Yazdır E-Posta
Perşembe, 18 Mayıs 2006
İleri ana kamp
Imageİlk zirve tırmanışından sonra gözlerimiz açıldı, kendimize geldik sonunda. Şu anda, zirvecilerden Serkan ve Haldun ana kampa doğru inişe geçtiler. Haldun dinlenebilmek ve iyileşmek için Katmandu’ya kadar dönecek. Serkan ise ana kampta ekibi bekleyecek. Soner ve Elif ileri ana kampta ikinci deneme boyunca bekleyecekler. Serhan Bora ve Burçak dinlenme günlerini ileri ana kampta geçirecekler. Meltem, Suna ve Mustafa 20 Mayıs’ta ileri ana kampa ulaşacak şekilde ana kamptan yola çıkıyorlar. Ekibin durumu böyle.

İkinci deneme için, ekibin bir araya gelme planının dışında uğraşmamız gereken pek çok beklenmeyen iş çıktı. En önemlisi, Şerpalarımız ikinci kez zirveye gitmeyi kabul etmediler! Yaklaşık bir buçuk gün, görüşmeler ve pazarlıklarla, çevredeki diğer tüm ekspedisyonlarla da görüşerek kendimize Şerpa aradık! En sonunda bir başka ekibin Şerpalarıyla anlaşmış iken, bizim Şerpalar teklifimizi yeniden düşündüklerini söyleyerek görüşmek istediler. Sonunda eski Şerpa ekibimizden Lakpha, Lakpha ve Lama Şerpalarla, yani üç şerpayla ikinci denemeyi gerçekleştirmek için anlaştık. Sorunlar bununla da bitmedi, oksijen tüpleri hesabı yapmaya başladığımızda gördük ki yukarıda bize gerekecek kadar tüpümüz kalmamış! Bunun üzerine bir kez daha diğer ekspedisyonlara başvurup fazla oksijen tüpü sormamız gerekti. Biraz pazarlıkla o işi de hallettik! Son iki gündür, ne dağcılık tekniğimiz, ne sporculuğumuz, ne takım ruhumuz, hiç bir şey değil, pazarlık becerilerimiz tırmanışımızı garantiledi!!!

Sonuç olarak, tırmanış için gerekli ayarlamalar tamamlanmış oldu. 20 Mayıs günü altı kişilik ikinci tırmanış ekibi olarak ileri ana kampta bir araya gelip, 21 Mayıs’tan itibaren ikinci denemeye başlamayı planlıyoruz. Hava durumu raporları 24- 25 Mayıs tarihleri için iyi hava penceresi gösteriyor. Elbette kesin planlama için erken, ancak şu anda görülen altı yedi gün sonrasında bir kez daha dünyanın tepesini hedefleyeceğiz.