Tırmanış Günlüğü
30 Mayıs 2006 PDF Yazdır E-Posta
Salı, 30 Mayıs 2006
HOŞÇA KAL ÇOMOLUNGMA!

İki aya yakın süre seninle birlikteydik. Amacımız seni daha yakından görmekti. Günlerce haftalarca sana yakınlaşmaya çalıştık. Sanırız sen bundan çok hoşlanmadın, kimimizi çok yordun, kimimizi çok üzdün. Ancak sonunda bizlere izin verdin, hem de iki kez, sağol.

Sonuçta seni yakından tanımış olduk. Gördük ki sen, alımlı, güzel ve bir o kadar da hırçın, öfkeli bir soylu kadınsın. Sen dünyanın ana tanrıçasısın, sen Everest’sin, Çomolungma’sın, Sagarmata’sın. Şimdi artık gidiyoruz. Türkiye’den arkadaşlarımız geldi buraya bizi almaya. Son bir kez dönüp baktık sana, gidiyoruz...

HOŞÇA KAL!

28 Mayıs 2006 PDF Yazdır E-Posta
Pazar, 28 Mayıs 2006
Ana kamp

Haftalar boyunca evimiz olan ileri ana kamp mekanını terk ettik, aşağıya, 5200 metredeki ana kampa indik. Yukarıda diğer ekspedisyonlardan da pek kimse kalmamıştı. Herkes toparlanıp dönüyor, kimi Çomolungma’ya tırmanmış olarak, kimi yakınına kadar ulaşıp dönmüş olarak, kimi de dostlarını sonsuza dek dağa bırakmış olarak.

Biz de ileri ana kamptaki eşyalarımızı derleyip toplayıp indik iki gün önce. Ne yalan söyleyelim pek de arkamıza dönüp bakmadık. Belki de son haftalarda yaşadığımız gerginliklerle, yorgunlukla, hüzünle, bir kez daha yüzyüze gelmek istemedik.
Artık ana kamptayız, buradan Çomolungma çok daha uzak, daha rahat bakabiliyoruz ona. Bir iki gün daha buradayız, Türkiye’den bizlerle buluşmaya gelen arkadaşlarımızı bekliyoruz, bugün gelecekler.

Bugün, tırmanışlarımızın bir teknik değerlendirmesini yaptık ve yükseklik grafikleri oluşturarak stratejilerimizi gözden geçirdik.

Sonuç; pek de fena olmayan bir strateji izlemiş olduğumuzu gördük. Ekibin tümünün yükseklik grafiği aynı değil elbette, sonuçta iki ayrı zirve grubu ve de bu arada rahatsızlıklarından ötürü bir kaç günlerini 4000 metre civarında geçirmişler var. Bu farklılaşmalardan bağımsız olarak ekibin genelinin tutarlı bir yükselme planı izlemiş olduğunu görüyoruz.

İlk denemede 8600 metreye kadar çıkıp yaşadığımız kaza yüzünden geri dönmüş olan üç kişi, bu etkinlikte iki kez 8500 üzeri yükseklikte zirve yapmış oldular! Yani örneğin hem 8600 metrelik bir zirveye, hem de bir hafta sonra da 8850 metrelik Everest’e tırmanmış oldular! Bu arada, rahatsızlıkları yüzünden ilk denemeye katılmayıp daha alçak irtifada dinlenmek durumunda kalan üç kişi açısından yükselme stratejisi en verimli sonucu verdi. Onlar istemeden de olsa, iyi dinlenme fırsatı bulduklarından, ikinci denemede daha az yıpranıp daha iyi performans gösterdiler.

Tırmanışın teknik değerlendirmeleri bunlarla sınırlı kalmayacak, elbette daha ayrıntılı olarak da ele alacağız. Şimdilik, anakamptaki son günlerimizi değerlendirirken çıkardığımız ilk sonuçlar böyle.

25 Mayıs 2006 PDF Yazdır E-Posta
Perşembe, 25 Mayıs 2006
İleri Ana Kamp

ImageBitti. Dün ekibin geri kalan altı kişisi de zirveyi yaptı ve hedeflediklerimizi tamamlamış olduk. Türkiye’den Everest’e ilk kez bir takım tırmanışı düzenlemiş ve takımın tümünün zirveye ulaşmasını başarmış olduk. Dünyanın zirvesine Türkiye’den ilk kadın tırmanışını hem de dört kadın dağcının zirveye ulaşması ile başarmış olduk. En önemlisi tüm bunları tamamladıktan sonra, iki buçuk ay gerilim ve ağır fiziksel etkinlik içerisinde olmamıza, çeşitli sorunlar, belirsizlikler, rahatsızlıklar yaşamamıza, taşıdığımız sorumlulukların ağır yüküne rağmen hala yine takım olarak, geldiğimiz gibi bir arada dönüyor olmayı başardık.

Tüm bu başarılardan böylesine rahat söz edebiliyor olmamız böbürlenmekten değil, bunları aslında çok büyük bir ekip olarak sizlerle gerçekleştirmiş olmamızdan kaynaklanıyor. Günlerce süren hazırlık ve uyum sürecinde de, ilk zirve denemesinde de, tüm gerilimine rağmen ikinci zirve denemesinde de sonuna kadar desteğiniz bizimleydi. Everest üzerinde bugüne kadar bu kadar kalabalık bir ekip hissetmemiştir eminiz.

Şimdi, toparlanma ve daha aşağılara inme zamanı. Türkiye’ye dönüşe kadar buralarda biraz daha zamanımız var. Öncelikle bizlerle burada buluşacak dostlara kavuşmayı dört gözle bekliyoruz, sonrasında da elbette memleket dönüp ekibin geri kalanıyla buluşmayı...

O zamana kadar günlük haberleri ve fotoğrafları göndermeye devam edeceğiz. Ancak sıcağı sıcağına başarımızın arkasındakilere teşekkürlerimizi iletmek istiyoruz.

Öncelikle, ana destekçimiz Petrol Ofisi ve diğer destekçilerimiz SAĞOLUN.

Sonra, Türkiye Everest ekibinin bu kadar büyük olmasını sağlayan görünmez kahramanları da sizlere tanıtmak ve teşekkürlerimizi iletmek isteriz:
2006 Türkiye Everest tırmanışını binlerce kişinin gün gün izlemesine olanak sağlayan www.2006everest.org sitesinin emekçileri, Sertan Girgin, Elif Tülay Kuş, Selin Poçan, Volkan Koç;
Destekçimiz Petrol Ofisi ile ilişkimizi sürdüren, basınla iletişimi kuran, ailelerimizi biran olsun habersiz bırakmayan, ve daha bir çok başlıkta işlerimizi kolaylaştırıp bu tırmanışı olanaklı kılan dostlarımız 2006 Everest tırmanışı Türkiye Koordinasyon Grubu, Mete Hacaloğlu, Cem Baytok, Pınar Aydın, Ayhan Özel, Erdem Tuç;
Tıbbi olarak hemen her tür konuda, her koşulda, her saatte sıkça arayıp danıştığımız, bizi hiç bir zaman yanıtsız bırakmayan Gürkan Özel ve Dr. Betül Akbuğa;
Tüm tırmanış boyunca her tür gereksinimimiz karşılamak üzere ilaç ve tıbbi malzeme desteği sağlayan Emel Kocakulak, Mine Kurtay, Gül Aksoy;
Günlük hava tahminleri ile tırmanışlarımızı planlamamızı sağlayan, Dr. Öznur Oğuz Kuntasal Prof. Gürdal Tuncel, Meteoroloji Genel Md. Sayısal Tahmin Müdürü Fatih Büyükkasabbaşı. Bilgilendirici mesajları ile Prof. Ahmet Cemal Saydam;
Buradaki enerji kaynaklarımızın oluşmasında ve sürekliliğinin sağlanmasında çok önemli desteği olan Vedat Gün;
Tırmanışımızı ve takımımızı daha en başından karşı karşıya kaldığı sahipsizlikten kurtarıp, ulusal nitelik kazanmasına yardımcı olan Ankara Dağcılık İl Ajanı Mehmet Somuncu;
ODTÜ’lü sporculardan oluşan takımı, Üniversitenin sahiplenmesine aracı olan, ODTÜ 50 yıl etkinlikleri kapsamında tırmanışın yer almasını sağlayan Prof. Bilgehan Ögel;
Tırmanışa hazırlanmamızda büyük önemi olan antrenmanlarımızı gerçekleştirdiğimiz yerler, ODTÜ spor tesislerinde bize her tür kolaylığı sağlayan ve destek olan, başta Spor Müdür Şahin Oğuz ve diğer çalışanlar;
Belgesel çekimlerimizin önemli malzemelerinden kafa kameralarının imalatında bize yardımcı olan Hasan Gergin ve Erol Bey;
Yine belgesel çekimlerinin vazgeçilmez malzemesi, ses ekipmanlarını sağlayan Sorgun Akkor ve ses teknikleri konusunda bizleri bilgilendiren İsmail Karadaş;
Ve tabii sizler, gün gün bizleri izleyip herşeye rağmen her an yanımızda olan www.2006everest.org sayfasının sahipleri;

Hepiniz sağolun, iyi ki varsınız, başka türlü bu Çomolungma bize izin vermezdi!

Fotoğraf Galerisi :: 25 Mayıs 2006
24 Mayıs 2006 PDF Yazdır E-Posta
Çarşamba, 24 Mayıs 2006
Saat 17:35
Heyyo, artık sevinme sırası bende, çünkü ekip kampa sağ salim döndü. Sizlerin tebrik, mutluluk mesajlarınızı okurken stresten sevinememiştim. Ama şimdi, uzun zamandır ilk defa sevinç göz yaşı döktüm, arkadaşlarımızı karşılarken.

Saat 13:55
Ekip Kamp 1’e Kuzey Boynuna’na ulaştı. Tempoları çok iyi bir kaç saate İleri Ana Kampa ulaşmalarını bekliyoruz. Birazdan Elif ve Soner ekibe eşlik etmeye yola çıkacaklar.

Saat 11:55
Ekip Kamp 2’yi de geride bıraktı, inişine devam ediyor. Hep birlikte hareket ediyorlar, durumları çok iyi. Hava durumu açık ve durağan ancak, yer yer hafif bulutlanma var.

Saat 10:20
Ekibin tamamı Kamp 3’e ulaşmış durumda. Burada bir miktar dinlendikten sonra inişlerine tekrar başladılar. Plan, bugün İleri Ana Kamp’a kadar inişlerine devam etmek. Ancak hava koşulları ve yorgunluk durumları, daha çok bunu belirleyecek. Hava durumu açık ve durağan ancak yer yer hafif bulutlanma başladı.

Saat 05:30
Ekip şu an zirvede… Saat 05:00 itibari ile ekibimizin tamamı, 3 şerpa ile beraber zirveye ulaştı. Şimdi arkadaşlarımızın sağ salim yanımıza dönmelerini bekliyoruz. Henüz sevinmek için erken. Temkinliyiz. Arkadaşlarımız aşağı kamplara indikçe sizleri bilgilendirmeye çalışacağız. Hava durumu açık ve durağan.

Hakan Kocakulak

Fotoğraf Galerisi :: 24 Mayıs 2006
23 Mayıs 2006 PDF Yazdır E-Posta
Salı, 23 Mayıs 2006

Saat 21:30
Merhabalar,
Ekip saat 21:15 gibi zirveye doğru tırmanışa başladı. Yeni gelişme olduğunda sizleri bilgilendirmeye çalışacağız. Hepimize ve tırmanan ekibe kolay gelsin.

Dalda durup elde durmayan şey: Kuş mudur?

Saat 16:00
Ekip Kamp 3’e saat 15:00 itibari ile vardı. Akşam saat 21:00 gibi zirve tırmanışı için hareket etmeyi planlıyorlar. Bu saate kadar ise gün boyunca yürüyüş sırasında kaybettikleri sıvıyı geri almaya çalışıp, dinlenecekler. Hava durumu açık ama rüzgar var. Hava durumuna göre bu gece ve yarın sabah rüzgar şiddettini azaltıyor. Umarım hava durumu tahminler gibi gerçekleşir.