Haberler
1 Nisan 2006 PDF Yazdır E-Posta
Cumartesi, 01 Nisan 2006
ZANGMU
Bugün artık Tibet'teyiz! Bir gün içinde hem ülke değiştirdik hem de iki adımla bir anda Türkiye ile 5 saatlik farka geçtik. Biraz daha uzağız evden...

ImageSabah çok erken yola çıktık. Otobüs ile 5.5 saatte Nepal Çin sınır köprüsüne geldik. Araçlardan hem kendimiz indik hem de tüm eşyalar boşaltıldı. Sınırı yürüyerek geçtik, karşı tarafta, Tibet'te, bu kez başka araçlara yerleşip Zangmu kasabasına geldik. Tüm bu işlemler bir kaç saatimizi aldı. Gün boyunca geçtiğimiz yerler nefes kesiciydi, derin bir vadinin içinden, nehir kıyısından yemyeşil ve dik yamaçlardan ilerledik. Zangmu bir sınır kasabası, küçük şirin bir yer. Temiz ancak eski ve bakımsız bir otelde kalıyoruz. Yemekler çok bol ve güzel, sadece bir öğün için çeşit çeşit Çin yemekleri yiyoruz. Sözün özü keyfimiz yerinde!

Fotoğraf Galerisi :: 1 Nisan 2006
31 Mart 2006 PDF Yazdır E-Posta
Cuma, 31 Mart 2006
ImageBugün Katmandu’daki son günümüz. Sabah 9’da tüm takım ve Şerpa arkadaşlarımızla Lama kutsamasına katıldık. Lama kutsaması dağa gitmeden önce tüm ekspedisyonların uyguladığı bir gelenek. Lama’ya dağa götürülecek dua bayrakları götürülüyor, ayrıca ekip üyeleri kata adı verilen beyaz eşarplarını da yanlarında götürüyorlar. Lama tüm bunları kutsayıp iyi dileklerini ve şans dualarını sunuyor. Her birimiz teker teker Lama’ya katalarımızı verdik  o da hepimize şans dileyip kataları boynumuza astı. Bir de ayrıca boyunlarımıza yeşil sarı kırmızı renklerde ince örgü ipler asıldı. Lama’nın yanından manastırın içine geçtik ve kısa da olsa Budist rahiplerin bir dua ayinini de görmüş olduk. Gerçekten etkileyici idi. Böylece tırmanışımız kutsanmış oldu. Tüm Şerpa ekibimize ve kendimize üzerinde adlarımızın yazılı olduğu ve Budist şans gözü figürler olan tişörtler yaptırdık. Bundan böyle daha da geniş bir takımız onlarla beraber...

Fotoğraf Galerisi :: 31 Mart 2006
30 Mart 2006 PDF Yazdır E-Posta
Perşembe, 30 Mart 2006
ImageBugün gezi günümüzdü. Sabah saat 10:00’da Katmandu turumuza başladık. Buralar rengarenk, karmaşık ve etkileyici olmaya devam ediyor. Katmandu ve çevresindeki önemli yerleri gezdik. Hinduizm ve Budizm ile tanışıyoruz. Elbette aynı zamanda da Nepalin güzel ve yoksul insanlarını…

Bu akşam takımın geri kalanı ile bir tanışma yemeği yiyoruz. Şerpa arkadaşlarımız, takımın diğer tırmanıcıları, hep birlikteyiz. Bir de Türkiye ile canlı bağlantı kurabilsek tüm ekibi bir araya getirmiş olacağız.

29 Mart 2006 PDF Yazdır E-Posta
Çarşamba, 29 Mart 2006
ImageGünlerdir geçirdiğimiz en sakin geceden sonra bir Nepal sabahında uyandık. Kahvaltıdan sonra önce Katmandu’daki tüm ekspedisyonların bilgisini derleyen bir medya ajansıyla konuştuk. Sonrasında ekipteki haberleşme, enerji, yiyecek sorumlularının tümü ve Serhan Arun Treks ile bir ön toplantı yaptılar. Geri kalanlar da Katmandu sokaklarında dolaşıp alışveriş yaptı. Katmandu çok renkli, çok turistik, çok çelişkili ama güzel...

Fotoğraf Galerisi :: 29 Mart 2006
28 Mart 2006 PDF Yazdır E-Posta
Salı, 28 Mart 2006
ImageSabah 04:00’de uyanıp 05:00’da havaalanına yola çıktık. Uçağımız 07:25’de kalktı. Saat 14:30 gibi de Katmandu’daydık. Bizi önce konsolosluk ilişkilerini yürüten bir görevli karşıladı. Kargo sorunsuz elimize geçti. Yüklenip havaalanından çıktık, dışarıda da bu kez Arun Trek’ten görevliler vardı. Tüm eşyalarla beraber otelimize geldik. Katmandu sokakları bizi rengarenk karşıladı. Otelimiz de kapısında kocaman bir “Welcome to all the members of 2006 Everest Turkish Expedition” pankartı ile karşıladı. Etkileyici bir hoşgeldin oldu tabi!

Fotoğraf Galerisi :: 28 Mart 2006
27 Mart 2006 PDF Yazdır E-Posta
Pazartesi, 27 Mart 2006
ImageTürkiye’den ayrıldık. Uçağa binene kadar koşuşturmaca sürdü. Hava alanında bizi uğurlamaya bir sürü yakınımız gelmişti. Gözleri yaşlı arkada bıraktık hepsini...

Önce İstanbul’dan Bahreyn’ uçtuk. Ancak 1.5 saat rötarla ayrıldık İstanbul’dan. Bahreyn’e Türkiye saati ile 20:30 gibi ulaştık. Geceyi geçirmek için bir otele geçtik.
Odalar geniş ve rahattı ve fakat biraz gürültülü idi. Bahreyn İstanbul arası saat farkı yok.

Fotoğraf Galerisi :: 27 Mart 2006

Tırmanış İzni PDF Yazdır E-Posta
Perşembe, 23 Mart 2006
ImageÇin'in ilgili makamlarından tırmanış için gerekli resmi izin alındı. Böylece tırmanışımız 2006 Türkiye Everest Tırmanışı olarak tescil edilmiş oldu.
Basın Bülteni PDF Yazdır E-Posta
Salı, 21 Mart 2006
PETROL OFİSİ “SINIRLARI ZORLUYOR”

Dünyanın Zirvesi Everest’e tırmanacak ilk Türk Takımı, Petrol Ofisi Sponsorluğunda yola çıkıyor... Everest’e Türk Bayrağı ve Petrol Ofisi Bayrağı gidiyor.

Türkiye’nin en yaygın bayii ağına sahip lider akaryakıt dağıtım şirketi Petrol Ofisi, 2006 Türkiye Everest Tırmanışı ana sponsorluğunu üstlenerek Türkiye algısını  güçlendirmek için Sınırları Zorluyor.

Dünyanın en yüksek noktası Everest, 27 Mart – 10 Haziran 2006 tarihleri arasında 11 kişiden oluşan Türk dağcı ekibini zirvesine bekliyor. Petrol Ofisi’nin sponsorluğu ile gerçekleşecek  bu zorlu Türk ekip tırmanışı üllkemiz adına birden fazla ilk barındırıyor.
Tırmanışın önemi;
  • İlk kez Türkiye’yi ülke adıyla zirvede temsil edecek bir takım tırmanışı olması, “Everest Türkiye Tırmanışı” adının uluslararası kayıtlara geçmesi
  • Türkiye ve Dünya’nın önemli dağlarında birçok tırmanış tecrübesine sahip, ODTÜ Spor Kulubü’nün lisanslı sporcularından oluşan ekibin, ilk oksijensiz tırmanışı gerçekleştirme iddiası.

Bu zorlu tırmanışı gerçekleştirecek 2006 Everest Türkiye Takımı da sınırları zorlayan bir takım;
  • Ekipte yüksek irtifa tırmanışcısı 4 kadın yer alıyor ve Everest’e ilk Türk kadın tırmanışının gerçekleştirilmesi hedefleniyor,
  • Türkiye’nin bu güne kadar 8.000 metre üzerine tırmanış gerçekleştirmiş 9 dağcısından 6’sı takımda yer alıyor,
  • Ayrıca, Türkiye’den 8.000 metre üzerine tırmanış gerçekleştirmiş iki kadın (tek)  sporcu, yani “Türkiye’nin en yüksekteki kadınları”, Everest takımında.

Devamı...
İstanbul Basın Toplantısı "Sınırları Zorluyoruz!" PDF Yazdır E-Posta
Pazartesi, 20 Mart 2006
Ankaralı Dostlar Ekibi Chomolungma'ya uğurladı! PDF Yazdır E-Posta
26 Mart Pazar akşamı, Ankara The North Shield Pub'da bir uğurlama partisi düzenlendi. Ekip üyelerinin ailelerinin yanısıra, dağcılık camiasından dostlar, arkadaşlar, yakınlar kısacası tüm geniş Everest ekibi biraraya geldi.